Kontakta mig!
0766-31 94 57
medmanskligasamtal@gmail.com

Att tänka på


Några saker att tänka på och förutsättningar för resultat

Ditt välmående i form av upplösta spänningar, mental närvaro och mer energi påverkar inte bara ditt välmående utan också hela din omgivning då det alltid sker en viss spegling.

Du har samma rätt som alla andra att må bra, ta den. Det är bara du själv som hindrar dig att ta steget och göra något åt saken. En förutsättning för att det ska fungera är att du verkligen vill lösa din situation, arbeta för det och komma vidare. Det är inte så lätt att göra det själv men kan du det så gör det, annars ta hjälp av en neutral person.  Då kan du blomma där du står.

Det går inte över en natt att bli av med lager på lager av rädslor och oro som sitter på oss som olika klädlager som behöver tas av. Vissa av oss har fler lager än andra och vissa lager är svårare att få av. Det är bättre att göra det sent än aldrig. Inget är omöjligt om du vill bli en hel och harmonisk människa .

Tips för bättre självförtroende

1. Ta itu med sin rädsla. Man kan mycket mer än man tror, och det mesta som är svårt är inte helt omöjligt.

2. Att ge sig själv uppgifter, och sedan fullfölja dem, kan ge ett bättre självförtroende. Börja med små, enkla uppgifter och bygg sedan på gradvis med lite större saker i livet.

3. När du är väl förberedd är det lättare att känna sig säker. Ska du ha ett framförande kan du öva mycket hemma. Om man är bjuden på middag kan man skanna nyheterna så att man har något att prata om.

4. Det är helt okej att göra ett misstag. Du blir inte en sämre människa bara för att du inte kan göra allt perfekt. Tvärtom, du lär dig av dina misstag och går vidare med ökad kunskap vilket du inte skulle gjort om du inte provat.

5. Att vara sig själv är viktigt. Men även att veta vem du är, och kanske vem du vill vara, kan stärka din självkänsla. Det är inte alltid nödvändigt att vara precis som andra, du kan välja själv.

6. Alla har starka sidor, och det bästa är att koncentrera sig på dem. Det spelar ingen roll om man inte kan spela golf om man är en höjdare på pingis.

7. I samband med att du tänker efter hur du vill vara så kan du ofta se vissa egenskaper eller vanor hos dig själv som du inte tycker om. Genom att arbeta bort dessa, kanske en i taget, blir resultatet en person med god självkänsla.

8. En god hållning och vårdat yttre kan styrka ens självförtroende mycket.

9. Ge komplimanger till andra människor. Genom att försöka hitta goda sidor hos andra, och berömma dem för det, får man vanan att tänka positivt. Detta leder gärna till att man även ser det goda i sig själv.

10. Om man tänker mer på vad man kan bidra med i en situation så glömmer man gärna sig själv. Man fokuserar mer på att hjälpa andra än att känna sig otillräcklig.

Varför välja mig?

  • Lång erfarenhet
  • Metoden involverar hela människan
  • Tydliga mål

Kontakt

Medmänskliga samtal
Stenbitsvägen 14
181 30 Lidingö
0766-31 94 57
medmanskligasamtal@gmail.com

Jag finns här

Kontakta mig

Kontakt

Medmänskliga samtal
Stenbitsvägen 14
181 30 Lidingö
0766-31 94 57
medmanskligasamtal@gmail.com